טיפים חשובים, מדריכים

איך פועל גלאי מתכות?

אז איך עובד גלאי מתכות? גלאי מתכות הומצא על ידי אלכסנדר גרהם בל בשנת 1881, במטרה למצוא קליע שניכנס לגופו של נשיא ארהב דאז גימס גרפילד, תוך כדי ניסיון התנקשות. מאז ועד היום נעשו המון שינויים ושיפורים וגלאי המתכות נכנסו לתחום של גילוי אוצרות כתחביב ואפילו כמקצוע.

כן כן ישנם היום כמה לקוחות שלנו שמתפרנסים בכבוד מתחום חיפוש האוצרות. ועכשיו ננסה להבין איך עובד גלאי המתכות של גילוי האוצרות. הוא בעצם עובד כמו כל גלאי מתכות אחר. רק שבתחום זה יש המון דרישות ,ולכן המכשירים מאוד מתוחכמים וטובים. בעצם כמו כל גלאי מתכות אחר, גם גלאי מתכות לגילוי אוצרות שולח תדר, כאשר התדר פוגע בסוג של מתכת כל שהיא התדר חוזר לגלאי, וכשהגלאי מקבל את התדר החוזר הגלאי יודע לזהות את סוג התדר שחזר ולפי זה גם לדעת איזו מתכת נמצאת באדמה. ככל שהגלאי טוב יותר הזיהוי יהיה מדויק יותר ומהיר יותר. מה שמעניין בשלב זה הוא שרוב האנשים מחפשים בגלאים עומק, שזהו אכן מדד לגלאי טוב אך מה שווה עומק כשהגלאי לא מהיר או לא מדויק.

מדד נוסף חשוב ביותר הינו-מהירות עבודה או זיהויי, המחפשים הוותיקים או המנוסים שבינינו יודעים טוב מאוד על מה אני מדבר, כי גם להם קרה שהם עבדו עם מכשיר חזק מאוד שחודר עמוק מאוד, אבל הייתה לו מגבלה אחת- מהירות תגובה וכשהיו לידם מחפשים אחרים עם מכשירים פשוטים בהרבה משלהם,הם הצליחו למצוא יותר דברים. הסיבה לכך טמונה במהירות והכוונה היא שכאשר מזיזים את המכשיר מימין לשמאל בקצב אחיד, יש מכשירים שהם לא מהירים מידי ולכן הרבה פעמים הם לא מצפצפים כשהם נמצאים מעל מתכת. הגלאים הללו פשוט לא הספיקו לעבד מהר במידה מספקת, את התדר שהגיע אליהם ולהוציא אותו החוצה לרמקול. ואנחנו שמחפשים לא יודעים שעברנו מעל משהו וכך קורה שפספסנו אותו .

מדד חשוב אחר הינו -הפרדה וזהו אחד הדברים החשובים ביותר! לשם כך אתן דוגמה- גלאי אחד עולה 5000 שח והוא חודר לעומק של 2 מטרים והגלאי השני עולה גם 5000 שח והוא חודר לעומק של 5 מטרים. (העומקים והמחירים הם לא מדויקים וסתם ניתנים כדוגמה) את מה תקנו ? כולם יחשבו לעצמם -ברור שאת הגלאי שחודר עמוק יותר . כשמבררים מה ההבדל בין אחד לשני ,המוכר אומר לכם שהגלאי שחודר עמוק יותר אין לו הפרדה והוא בעצם מצפצף על כל סוג מתכת והגלאי השני שחודר רק לעומק של 2 מטר יש לו הפרדה מלאה בין סוגי המתכות.  אז מהי בעצם הפרדה? ההפרדה נועדה לעזור לנו המחפשים לא לחפור סתם. הרי רוב המחפשים לא רוצים ולא מחפשים מתכת ברזל, ברוב הפעמיים מחפשים ברונזה, נחושת ,עופרת, זהב ,כסף ועוד.. זאת כי ברזל זה חדש יחסית ולא שווה כסף. יתר הדברים נשמרים לשנים. וכך  במכשיר עם הפרדה, כאשר יורדים לשטח ומצפצף לכם הגלאי, אתם מגדירים את המכשיר שלא יצפצף על ברזל וכך אתם יודעים שבכל צפצוף אתם חופרים והמכשיר לא יצפצף על כל חתיכת מסמר. דמיינו  שאתם בכרם ישן בן 30 שנה והגפנים כבר מתו אבל הברזלים של הכרם עדיין בשטח, חלק נפלו כבר לרצפה, חלק החלידו, אבל בשטח של הכרם הזה לפני 3000 שנה היה ישוב מאוד מפותח- דמינו עיר קטנה ,בתים, כרכרות ,בתים מאבן ואפילו הבית של השליט ,דמיינו בתי תפילה לרוב זה יהודים או אלילים, חוות כבשים, בית בד מייצר שמן זית איכותי -ממש חיים שלמים, ולאן כל זה הלך? נכון מאוד, הכל הלך לאדמה והיום אצלנו תוכלו לקנות מכשיר שיעזור להעיר את העבר. נחזור להפרדה ,כמו שאמרנו כרם מלא בברזלים , מכשיר שלא יודע להפריד בין מתכות גם אם הוא ניכנס ל 100 מטר עומק לא שווה כלום ,אפילו מכשירים של מתחילים ב 1500 שח יהיו טובים יותר כי אם המכשיר יצפצף כל רגע, מה הוא שווה בעצם -כל דקה נחפור כמו רולטה רוסית כן טוב או לא טוב ,חבל על הזמן שלנו. מכשיר ללא הפרדה טוב אולי רק למקום שאלפי שנים היה ללא אנשים סביבו, מקום נקי שאין בו שום לכלוך, רק אז המכשיר הזה יהיה טוב ואז המכשיר יהיה שווה המון. רגע אחד הגלאי לא שווה שקל ורגע אחד הוא הכי טוב שיש, זה רק ממחיש לנו כמה חשוב לקנות גלאי מתכות אצל המקצוענים,  כזה שיעשה את המרב לפי הנתונים שלכם .אתם בטח אומרים לעצמכם-היום בעידן האינטרנטי אני יכול להיכנס ליוטיוב וללמוד לבד ,אז זהו שממש לא נכון ללא הסבר של אדם מקצועי לא כדאי לרכוש גלאי. חד משמעי! עוד לא ראיתי אדם שקנה גלאי מתכות שמתאים לצרכים שלו אחרי שהוא חפר באינטרנט, כי פשוט מהר מאוד הולכים לאיבוד ומה שמתאים באמריקה לא מתאים אצלנו ומה שיש באנגליה זאת לא האדמה שלנו ועוד ועוד…מכאן אנחנו לומדים  מדד נוסף לקניית גלאי- שכן גלאי מתכות מושפעים מסוגי קרקע שונים ועל כן יש להתאים את הגלאי לסוג הקרקע.

לסיכום, ישנם מדדים שונים לקניית גלאי ועל כן חשוב ביותר להתייעץ עם מקצוען בטרם רוכשים מכשיר חדש.

4 thoughts on “איך פועל גלאי מתכות?

  1. יונתן הגיב:

    שלום
    הסתכלתי על המכשירים GDI SPECTRA ו-GDI RAYFINDER באינטרנט, והבנתי שהם מסוגלים להתכוונן על יהלום. אך ראיתי שלפני השימוש יש צורך להכניס לאדמה מין מכשיר שבודק את הקרקע. אם אני צריך לחפש משהו בנמל שבו יש קורות מעץ שחוסמות את הגישה לקרקע, האם עדיין ניתן להשתמש בגלאים אלו?

    1. איתן גלאים הגיב:

      היי יונתן
      התשובה לשאלת תהיה ארוכה ומסובכת כך שעדיף שתיצור קשר ישיר בנייד ואשמח לענות על שאלתך תודה

  2. פארס הגיב:

    שלום אני מעוניין במכשיר לאדמות שלנו במה אתה ממליץ ומה המחיר ומה אחוז הדיוק תודה

    1. איתן גלאים הגיב:

      שלום פארס
      האדמה שונה ממקום למקום ולכן כדאי לך להגיע אליי ולרכוש מכשיר שמתאים לך בהתאם לדרישות ולאדמה מחכה לראות אותך אצלנו יום נהדר

סגור לתגובות.